A „Vidék Minősége”védjegy hálózat fejlesztése nemzetközi és hazai együttműködésben c. pályázatunk 18 millió forintos támogatást nyert.

Egyesületünk 2010 óta vesz részt a Vidék Minősége védjegy programban. Máig sikerült egy széles termelői, kézműves, turisztikai szolgáltató kört elérni és hálózatba szervezni. Létrehoztunk egy helyi védjegyrendszert oly módon, hogy az európai szintű közös európai területi „A Vidék Minősége” védjegyhez, mint ernyővédjegyhez kapcsolódhasson. A térségi jellegű, a vidék minőségét szimbolizáló „Alpokalja-Fertő táj” védjegyet azok a vállalkozások, szervezetek, intézmények használhatják, akik a térségi minősítési rendszer alapján megfelelnek és a minősítés alapdokumentumainak megfelelően a Térségi Védjegy Tanácsa a használati jogot számára biztosította. Az egyes hálózati tagokból álló szakmacsoportok 2 évre választották maguk közül a Térségi Védjegy Tanács tagjait, akik az egyes szektorok szakmai munkájáért, és a minősítések vezetéséért felelnek. A védjegy hálózat négy szakmacsoportra bontva dolgozik térségünkben: Élelmiszeripari, Kézműves-művész-kisipar, Turisztikai és Épített-szellemi örökségek.

MA hol tart a hálózatunk?

2011 óta folyamatosan zajlanak a minősítések. A hálózatról, a biztosított szolgáltatásokról, előnyökről és a minősítési eljárásról szóló kisfüzetünket lásd a pályázat mellékleteként. Ma 47 aktív taggal rendelkezünk.

A vállalkozókat a minősítések, a közös műhelymunkák, tanulmányutak, rendezvényeken való közös megjelenéseken, egyszóval a hálózati munka során sokkal jobban megismerhettük. A szektorokon belüli és a szektorok közötti párbeszédben új termékek, szolgáltatások, közös megoldások születtek, amelyek megvalósítása térségünk számára is többletértékkel bír.

Számos egyeztetés során két lehetőség biztosítása fogalmazódott meg, mint igény: lennének kisebb léptékű beruházási, eszközbeszerzés, csomagolást, marketinget fejlesztő egyedi elképzelések, melyekkel a meglévő termékek/szolgáltatások minősége, vagy a termékcsalád/szolgáltatás bővítése, vagy új termékek/szolgáltatás előállítása, a csomagolás, megjelenés javítása, esetleg a raktározás, vagy a termelést segítő mellékhelyiségek, kisebb értékesítési pontok kialakítása válna lehetővé. Ezen túl támogathatóak lennének nagyobb léptékű, akár egy, vagy több szektort is érintő komplexebb, vagy nagyobb beruházási igénnyel bíró fejlesztések.

Máig több védjegyes tagunk is az együttműködéseknek, korábbi tanulmányutakon, a másik két térséggel szervezett közös alkalmak jó gyakorlataiból merítkezve az alábbi LEADER pályázatokat nyújtotta be, melyek támogatói okiratait az elmúlt hónapokban és a napokban kapják kézhez. Úgy gondoljuk, hogy a hálózatban rejlő belső tanulási folyamat gazadsági eredményekben is jelentkezik, valamint jó példával szolgál más térségi termelőnek, kézművesnek. (a megjelent LEADER felhívásunkat szintén csatoltuk igazolásként jelen pályázatunk mellékleteként) A 2018-as évben 9 új taggal, a 2019-es év júniusáig további 4 taggal bővült hálózatunk. A „Gazdaságfejlesztés a Vidék Minősége jegyében” című intézkedés keretében 18 pályázatot bírált pozitívan a Védjegy Tanács, amelyeket a Helyi Bíráló Bizottság 47 millió forint fejlesztési forrással támogatott.

Projektünk közvetlen céljai:

  • helyi szereplők térségen kívüli kapcsolatrendszerének fejlesztése
  • a vidékfejlesztés modernizálásához kapcsolódó kompetenciák fejlesztése, speciális tudás, tapasztalat, jó gyakorlatok megosztás
  • A Vidék Minősége védjegy rendszer jó gyakorlatának átadása a horvátországi helyi akciócsoportoknak, a PRIZAG helyi akciócsoport koordinációs segítségével.
  • közös akciók, a közös szerveződések kialakítása
  • „Nyitott Porták” a Vidék Minősége jegyében garantált túrarendszer kialakítása
  • innováció, a helyi kapacitás és lokális fejlesztési folyamatok erősítése
  • Közvetlen és közvetett értékesítési ösztönző tevékenységek
  • a LEADER HACS-ok térségi gazdaságfejlesztési folyamatmenedzsment tevékenységeinek erősítése az osztrák Vulkanland HACS jó gyakorlatának átvételével
  • Tervezett tevékenységeink

    I. pillér: Fejlesztők fejlesztése - együttműködések erősítése

    Egy kétnapos Nemzetközi konferencia keretében a három védjegyes hazai térség és az érdeklődő horvát térségek szakmai tapasztalatcsere átadásban részesülnek, illetve műhelymunka keretében kidolgozzák a kísérleti közös turisztikai terméket.

    Éves Szimpóziumot tartunk két alkalommal, amelyet összekötünk az “Adventi Forgatag” rendezvénnyel. Így a szimpózium nemcsak a védjegy koordiálásával foglalkozó hazai és horvát szakemberek számára nyújt találkozási lehetőséget, hanem az egyes térségek termelőinek számára is lehetőség nyílik tapasztalataik megosztására, kapcsolatépítésre. A szimpózium délelőttje szakmai konferencia, délután pedig egészen estig nemzetközi vásárrá alakul át.

    A konferenciák, találkozók lehetőséget nyújtanak a védjegy hálózatokért felelős koordinátorok kompetencia fejlesztésére, és a szervezeti kérdések, human erőforrás minden érintett térségben van a védjegy hálózattal kiemelten foglalkozó védjegy koordinátor.

    II. pillér: Kísérleti pillér / tesztelés - mindenki az erősségek mentén választott területeken

    Garantált turisztikai programcsomagok kialakítása az Alpokalja-Fertő táj térségében az élelmiszeralapú helyi termékekre építve, szálláshelyek bevonásával (Nyitott Porták a Vidék Minősége jegyében) és kísérleti garantált túrák (1 db őszi és 1 db tavaszi kétnapos) szervezése, majd a tapasztalatok közös
    Népszerűsítő anyagok készítése online felületre és print jelleggel (plakátok, szórólap, túravezetői mezek, mobil vitorlák az egyes pontokra)

    III. pillér: Nyilvánosság elvű tapasztalat megosztás a projekt eredményeivel kapcsolatban

    a közösségi média bevonásával, meghatározott üzenetekkel célzott kampányt szeretnénk indítani a Vidék Minősége márkavédjegy és az abban résztvevő szolgáltatók minél szélesebb körének megismertetése, az értékesítés támogatása céljából. (facebook, instagramm,  regionális rádió – Rádió 1)
    a közösségi médiákban megvalósítandó kampány alapanyagául  készítenénk professzionális fotókat (200 db), 50-50 db banner, valamint 10 db 1-2 perces reklámfilmet.  
    A közös és egyéni megjelenés esetében a hálózat és a márkavédjegy abban az esetben tud jól funkcionálni, amennyiben mind a termelő/kézműves, mind a védjegy hálózat azonos marketing alapelvek mentén, magas minőségi színvonalon kommunikál. A professzionális közösségi marketing elemeket egyéni és közös megoldásokkal is támogatni szeretnénk pályázatunkban. (hálózati kisfüzettel, egyedi, magát a védjegyes tagot közvetlenül fejlesztő marketing csomagokkal)

  •  

 

 

 

2020. május
HKSzCsPSzoV
1
2

Flórián nap Harkán

2020. május 3. 09:00

Harka, Sportpálya

3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

6. HBB ülés

2020. május 13. 14:00

Fertőszentmiklós

13
14
15
16
17
18
19
20
21
22

Önkéntes és Létesítményi I. fokozatú tűzoltóverseny - ELMARAD!

2020. május 23. 08:00

Petőháza Sportpálya

23
24
25
26
27
28
29